גיוס עובדים חדשים - חברות השמה, כח אדם ולוחות דרושים

גיוס עובדים חדשים – חברות השמה, כח אדם ולוחות דרושים

24 02 2009

כאשר חברה מבקשת להרחיב את מעגל העובדים אצלה, עליה להפיץ את הבשורה, לבחור טקטיקה למציאת עובד ולגיוסו. אין ספק כי תהליך גיוס עובדים הוא תהליך שהוא גם חשוב ביותר לאיכות מוצרי החברה או שירותיה, וכמו כן, זהו תהליך ארוך ולעיתים מייגע.

במאמר נספק סקירה על סוגים שונים של תהליכי גיוס עובדים, יתרונות וחסרונות של כל תהליך אפשרי.

חשיפת המישרה ופרסום פרטי העובד המבוקש

את פרטי המישרה, ופירטי האדם שיכול לאייש אותה, יש לפרסם בקרב קהל שעשוי לענות על דרישות המישרה. ישנן דרכים שונות שניתן לבחור בהן כדי להגיע לקהל יעד שיקרא את המודעה – ניתן לפרסם בלוחות דרושים בעיתונים, וניתן באינטרנט לפרסם את מודעת הדרושים באינטרנט – הפרסום באינטרנט הוא מקובל ונחשב יעיל (לוחות דרושים).

בפרסום המישרה באתרים הפופולאריים לחיפוש עבודה באינטרנט, תיחשף המודעה לקהל גדול של מחפשי עבודה, בתוך זמן קצר.

פניה לחברות השמה

דרך נוספת לפרסום פרטי המישרה היא פניה לחברות השמה או חברות כוח אדם. חברות אלה מפרסמות בערוצים שהן בוחרות, והן אחראיות לכל תהליך ההשמה – מפירסום המודעה, דרך קריאת כל קורות החיים המגיעות מכל צינור פרסומי, ועד לעריכת ראיון ראשוני ובדיקת התאמה בסיסית עבור המישרה.

היתרון הברור בשיטה של פניה לחברות השמה הוא החיסכון בזמן. תהליך צמצום הפונים לאלה המתאימים והאיכותיים נעשה מחוץ לחברה. מבחינת חסרונות השיטה, ישנם שניים בולטים – האחד הוא עלות הפניה.

חברות השמה גובות תשלום עבור שירות מציאת מועמדים, אולם חיסרון זה, בהיבט כלכלי, הוא זניח מפני שאמנם התהליך יבזבז יותר כסף לחברה, אולם הוא חסכני בשעות – שגם הן, בחברה יצרנית, שוות ערך לכסף. והחיסרון השני ואולי היותר משמעותי הוא שכאשר המישרה המבוקשת היא טכנית או ספציפית, לא תמיד לחברות ההשמה יש מספיק ידע טכני כדי לאתר מועמד מקצועי מספיק.

"חבר מביא חבר"

ישנה דרך לגיוס עובדים שהיא זולה ואף איכותית, אולם ניראה כי היא מתאימה לגיוסי עובדים קטנים או כשיטת פרסום לאורך זמן. שיטה זו ידועה בשם "חבר מביא חבר", ועיקרה הוא שעובדים בחברה מפנים אנשים מתוך מעגל ההיכרויות שלהם אל אחראי הגיוס בחברה, על פי דרישת החברה.

לרוב, כאשר עובד מפנה אדם לאחראי הגיוס, ואדם זה התקבל לעבודה – העובד מתוגמל בסכום כסף חד פעמי שמתווסף לשכר. שיטה זו מבטיחה איכות של אנשים, מתגמלת וממריצה את העובדים, וכן יש לה פוטנציאל, להפוך את סביבת העבודה למקום נעים וחברותי יותר, שבו חברים עובדים ביחד.

יריד תעסוקה

יריד תעסוקה הינו אירוע בזמן מוגדר ובמתחם סגור, ובו צבר של מעסיקים המפרסמים משרות פתוחות שונות אותן הם מבקשים לאייש. ירידים כאלה מתרחשים לעיתים לקהל הרחב ולעיתים לקהלים מצומצמים כמו סטודנטים באוניברסיטה מסויימת.

הקצאה מחדש של עובדים קיימים

דרך יצירתית ויעילה במיוחד, הינה קידום של עובדים שהוכיחו את עצמם, או תזוזה של עובדים מעבודה אחת לאחרת. בשיטה זו יש יתרונות רבים – העובד מתחדש וזוכה לשינוי אווירה – שינוי שלרוב מגביר את עניין העובד בחברה, ומסייע לשמור על מוטיבציה, וכן מאפשר לחברה להעסיק אדם שכבר הוכיח את עצמו.

ניתן לנייד עובד ממישרה אחת לאחרת שקשה יותר להשיג עובדים מתאימים עבורה, ובכך לחסוך מאמצים רבים בחיפוש אחר עובד שיאייש את המישרה החסרה.

כמו כן, ניתן לשלוח את העובד לקורס הסמכה או הסבה בתחום המישרה החדשה שאליה הוא מאוייש, ובתמורה לחייב אותו לעבוד בחברה עוד פרק זמן קבוע מראש.

פעולות

מידע על הקטע



4 תגובות על הקטע ”גיוס עובדים חדשים – חברות השמה, כח אדם ולוחות דרושים“

21 03 2009
יעקב(15:32:13) :

וכמובן יש את האשפרות להשתמש ברשתות חברתיות כמו לינקדאין ופייסבוק

9 08 2009
השמת בכירים לעבודה - רק באמצעות חברות השמה מקצועיות!(19:33:50) :

[...] גבר הצורך והחשיבות של ביצוע השמה יעילה ונכונה של כח אדם ראוי לתפקידים מתאימים כולל, כמובן, השמת [...]

25 10 2009
לוח מודעות(20:40:03) :

חברים אין כמו חברת השמה אתה מגיע הם משבצים אותך לפי הנתונים שלך ו… אתה מתחיל לעבוד אז אל תהיו בסטטיסטיקה של חסרי העבודה (-:

28 10 2009
פרסום מודעות דרושים - איך ומה לפרסם על מנת למצוא עובדים(21:08:57) :

[...] קיראו עוד על גיוס עובדים חדשים [...]

השאר תגובה

עליך להיות מחובר על מנת לפרסם תגובה