פרסום מודעות דרושים - איך ומה לפרסם על מנת למצוא עובדים

פרסום מודעות דרושים – איך ומה לפרסם על מנת למצוא עובדים

28 10 2009

בשוק הדרושים היום, שבו שפע של מודעות ואפשרויות, וכן רבבות זוגות של עיניים שמרפרפות על פני עמודים ארוכים מלאים במודעות דרושים צבעוניות המתחרות על עינו של מחפש העבודה – חשוב לדעת איך לעצב ולננסח מודעת דרושים יעילה.

במאמר הזה נדבר על מודעת הדרושים – מה כדאי לכתוב בה? איך כדאי לעצב אותה? מהן האפשרויות העומדות בפני מעסיק לפרסום המודעה לאחר שנכתבה?

על אלה זאת ועוד – בכתבה שלפניכם…

השלב הראשון בפרסום מודעה איכותית – הגדרת קהל היעד

בשלב הראשון בהכנת מודעת הדרושים חישבו – איזה סוג של מישרה אתם מפרסמים? מיהו קהל היעד?

האם הוא קהל אינטליגנטי, קטן ומצומצמם (כמו למשל מישרה שבה דרוש תואר אקדמאי ספציפי, או התמחות פחות נפוצה, וכדומה), או שמא מדובר בפנייה לקהל פוטנציאלי גדול, ויש צורך לסנן את הפניות (למשל מישרה אדמיניסטרטיבית וכדומה).

חשוב להבין מיהו קהל היעד כדי לנסח את המודעה בהתאם, ואולי למקם אותה בהתאם לא רק בעמודים הרלוונטיים אלא גם באתרי האינטרנט המתאימים וכדומה.

המלל במודעת דרושים – אטרקטיבי וייחודי

כיום נהוג גם במודעות דרושים לשלב טקסט פרסומי – לא רק כדי ללכוד את עינו של העובד הפוטנציאלי – אלא גם מפני שבתקופה כזו, שבה כולם מפטרים, חברות שמפרסמות מודעות דרושים מבססות את מעמדן היציב בשוק גם מול המתחרים והחברות האחרות.

לכן מקובל לציין בקצרה את הישגי החברה בתחומה, ומדוע נעים וכדאי לעבוד בה.

אם מודעת הדרושים הינה מודעת מילים בעיתון – לרוב תהיו מוגבלים בכמות המילים וכדאי לציין במילה או שתיים את איכות החברה.

אולם, אם כנהוג תפרסמו מודעה גראפית (שמוגדרת בגודל, לרוב בפיקסלים), או מודעה באתר אינטרנט, תוכלו להרחיב במילים על פי ראות עיניכם.

אף שתוכלו לספר כל דבר על החברה – צמצמו את הטקסט הפרסומי למשפט אחד, או לשני חצאי משפט במיקומים שונים במודעה. חשוב שלא לעייף את הקורא, ולאפשר לו להגיע לתכנים שיעניינו אותו בהקדם

דרישות ותנאי ההעסקה

במודעת דרושים, במיוחד כזו שאינה מוגבלת בכמות המילים, מקובל לציין את דרישות החברה עבור המישרה המפורסמת, וכן חלק מתנאי ההעסקה.

לכן, נסחו בזהירות את דרישותיכם מהעובד הפוטניצאלי שלכם – האם חשוב לכם שיהיה מלומד? בעל השכלה אקדמאית? ואם כן – האם חשוב שהשכלה זו תהיה בתחום מסויים? מהו?

האם חשוב לכם שיהיה דובר שפות? האם חשוב שידבור שפות מסויימות?

האם חשוב לכם היכן הוא מתגורר? אם הוא בעל רכב? מה מידת הניידות שלו?

האם חשוב לכם שיכיר תוכנות או סביבות עבודה מסויימות?

האם חשוב לכם שיוכל לעבוד בשעות גמישות או רבות?

האם חשוב לכם שיתאים לעבודה בצוות, או שיהיו לו איכויות של מנהל צוות?

את כל אלה תוכלו לציין בדרישות המשרה.

בתנאי ההעסקה, תוכלו לציין כי הסביבה נעימה, תנאי השכר אולי אטרקטיביים, שעות המישרה אולי גמישות, וכדומה.

היכן מפרסמים מודעת דרושים?

כיום, מודעת מילים בעיתון הינה מודעה מוגבלת במילים, וללא גרפיקה.

לעומתה, מודעת צבע בעיתון הינה מודעה שגודלה נקבע בפיקסלים, כך שגרפיקאי לרוב יכול להכניס מלל רב, צבע, וגרפיקה בתמונה.

כמו כן, ניתן להוסיף את מודעת הדרושים שיצרתם גם לאתרים שונים של מחפשי עבודה באינטרנט.

מחפשי עבודה רבים כיום סורקים את אתרי חיפוש העבודה השונים באינטרנט יום יום.

חלק מהעיתונים הגדולים מציעים כיום חבילת פרסום הכוללת גם פרסום מודעה בעיתון וגם פרסומה בלוח אינטרנטי.

הפרסום בכל פלטפורמה כזו עולה כסף ולעיתים יש לבחור בין פרסום בפלטפורמה אחת לבין פרסום באחרת.

בעיקר למישרות בעולם ההיי טק, ישנם אתרים פופולאריים מאוד שבהם מומלץ לפרסם מודעת דרושים, גם אם מבחינה תקציבית פרסום באתרים אלה יחליף פרסום בעיתון.

אפשרות נוספת – פניה אל חברת כח אדם על מנת לפרסם מודעת דרושים

לעיתים קרובות ניראה כי חברות מגדירות את הדרישות והחוזקות של המישרה מהוצעת, ואותםן מוסרים לחברת כוח אדם שדואגת לפירסום מודעה.

כך, אפשר להנות מנסיונה הרב של חברת השמה בתחום פרסום מודעות, אולם כנראה שתקציב הפרסום יהיה יקר מעט יותר.

קיראו עוד על גיוס עובדים חדשים

פעולות

מידע על הקטע



תגובה אחת על הקטע ”פרסום מודעות דרושים – איך ומה לפרסם על מנת למצוא עובדים“

3 02 2010
דרושים(13:41:03) :

בס"ד

אוכל להמליץ על פרסום מודעות דרושים באתרהמוביל http://www.drushim.co.il

השאר תגובה

עליך להיות מחובר על מנת לפרסם תגובה